חדשות כפר סבא – מקומונט כפר סבא
  • חדשות
  • דעות
    • עצות מהמומחים
  • קהילה
  • צרכנות
  • נדל"ן
    • דירות למכירה בכפר סבא
    • דירות להשכרה בכפר סבא
  • נופש
  • ספורט
  • אינדקס עסקים
  • יצירת קשר
  • חדשות
  • דעות
    • עצות מהמומחים
  • קהילה
  • צרכנות
  • נדל"ן
    • דירות למכירה בכפר סבא
    • דירות להשכרה בכפר סבא
  • נופש
  • ספורט
  • אינדקס עסקים
  • יצירת קשר
חדשות כפר סבא – מקומונט כפר סבא
  • חדשות
  • דעות
    • עצות מהמומחים
  • קהילה
  • צרכנות
  • נדל"ן
    • דירות למכירה בכפר סבא
    • דירות להשכרה בכפר סבא
  • נופש
  • ספורט
  • אינדקס עסקים
  • יצירת קשר
  • חדשות
  • דעות
    • עצות מהמומחים
  • קהילה
  • צרכנות
  • נדל"ן
    • דירות למכירה בכפר סבא
    • דירות להשכרה בכפר סבא
  • נופש
  • ספורט
  • אינדקס עסקים
  • יצירת קשר
ראשי » עצות מהמומחים » תגיות או לא להיות: איך (ומתי) להשתמש בתגיות ועמודי ארכיון

תגיות או לא להיות: איך (ומתי) להשתמש בתגיות ועמודי ארכיון

אביעד ברטוב 30 בינואר 2020

בכדי להגיע לתוצאות קידום טובות, נצטרך לדאוג הן לפעולות 'מחוץ' לאתר, קרי קישורים, אזכורים ברשת ועוד, והן לפעולות באתר עצמו – בין היתר אופטימיזציה, כתיבת תכנים, שיפור מהירות האתר ועוד.

אנחנו בעיצומו של עידן החיפוש הסמנטי (Semantic Search) כאשר היכולות משתפרות כל הזמן והשיפורים האלה מחלחלים בהדרגה (אולי יותר מדי בהדרגה…) גם לגוגל ישראל.

מה שזה אומר בעצם זה שהאלגוריתם של גוגל "מבין" יותר ויותר למה אנחנו מתכוונים בחיפושים. זאת בניגוד למצב של התאמה סתמית בין מילות חיפוש, אולי עם יכולת כלשהי לתקן שגיאות או הטיות של מילים.

המשמעות היא שאנחנו היום, יותר מאי פעם, בשביל תהליך קידום אורגני איכותי, צריכים לייצר תוכן מצוין לאתרים שלנו ולבחון מחדש את מדיניות התגיות שלנו.

בעבר תגיות היו נושא חם כי ניתן היה 'להאכיל' את גוגל בכל מיני ביטויים דרכם. התקופה הזו עברה. כיום אנחנו צריכים לראות את התגיות דבר ראשון ככלי לשיפור חווית המשתמש.

כמובן, לתגיות יש גם חשיבות בעזרה לגוגל להבין את משמעות התוכן, את הדרך להציג אותו ואפילו לעזור לו לזחול בקלות באתר שלנו. בכל מקרה, גם הדברים הללו מהווים שיפור בחווית המשתמש לגולשים באתר.

מספר כללי אצבע לגבי תגיות: לא לחרטט ולא להעמיס. לגוגל יש עיניים בגב…

כשמדברים על תגיות – יש להן משמעות יותר רחב גם בהקשר של שיווק באינטרנט – שכן אלו משפיעות גם על הנראות של האתר שלנו בפייסבוק, לינקדאין ורשתות חברתיות נוספות.

סוגי תגיות

תגיות הן אלמנטים בHTML ולא תלויים בפלטפורמה עליה האתר נבנה. במילים אחרות, הן קיימות אפילו באתרים שאינם מבוססים על וורדפרס. כן, יש עדיין כמה כאלו…

התגיות הן בעלות תפקיד מסוים בדף, לכל תגית התפקיד שלה. אולי ניתן לחשוב על מכונית כאנלוגיה: יש לנו מנוע, יש גלגלים, יש מרכב, יש שילדה וכו'. לכל אחד מאלו יש תפקיד משלו. בכל מכונית יש את כל המרכיבים האלו ובכל מכונית התפקיד שלהם זהה ובכל זאת דגמי המכוניות שונים זה מזה. כך גם באתר אינטרנט, או דף ליתר דיוק. לכולם יש את התגיות ותפקידם זהה אבל התוכן יחודי. טוב יאללה, די להתפלסף, כבר יותר מ400 מילה ועוד לא הגענו אפילו לתגית הראשונה…

תגיות כותרת <TITLE>

זוהי תגית הכותרת של העמוד שנמצאת בחלק העליון של העמוד (HEAD). תפקידה הוא (אתם יושבים כן?) לבשר על נושא הדף. תגית הכותרת מופיעה בשני מקומות:

  • בלשונית בראש הדפדפן. היא לרוב לא נכנסת כולה, אבל תוכלו לרחף עם העכבר ולגלות אותה.
  • בתוצאות החיפוש – זוהי בעצם 'התוצאה' או הלינק לדף שמופיע בכחול עם קו מתחת. יש לציין שלא תמיד גוגל יבחר את התגית שלנו בשביל להציג בתוצאות החיפוש. לעיתים גוגל מעדיף לקחת כותרת H1 או H2 או אפילו טקסט ממקור אחר (אנקור מקשר לאתר). הוא עושה זאת בשקלול עם החיפוש הספציפי ואם הוא מעריך שיש טקסט יותר טוב כ'תשובה' לחיפוש הזה.
יש לעיתים בלבול בין כותרת H1 לבין תגית כותרת TITLE

להלן כמה המלצות לגבי תגית הכותרת:

  • תן לכל דף כותרת יחודית שמתארת אותו בבהירות ובתמציתיות.
  • שמור על כותרת של 60 תווים מקסימום. זה הגבול העליון של מה שגוגל יראה בתוצאות החיפוש.
  • שים מילות חיפוש בהתחלה אבל שמור על ניסוח קולח.
  • מותגים ושמות מוצר גם נכנסים לכותרת.

תגיות מטה תיאור <META DESCRIPTION>

גם זוהי תגית שמופיעה בחלק העליון של הדף. כותרת זו יכולה להכיל כל מספר תווים אבל גוגל יציג רק עד 160 תווים בתוצאות החיפוש. זה יופיע מתחת לכותרת בחיפוש, כאשר גוגל יכול גם 'לחתוך' ולהראות רק חלק מהתגית.

תגית המטה לא משפיעה באופן ישיר על האלגוריתם של גוגל, הוא בעצם מתעלם ממנה. מייד אציין שהיא עדיין חשובה מאד. זוהי התגית שמתארת את הדף וביחד עם הכותרת היא צריכה למשוך גולשים אל הדף.

כך נכתוב תגיות מטה שעובדות:

  • כתוב תגית יחודית לכל דף עד 160 תווים.
  • כלול את מילות המפתח החשובות.
  • לעיתים קרובות אנחנו כוללים בתגית קריאה לפעולה או הצעה מיוחדת.
  • גוגל בוחן התנהגות גולשים ולכן הכותרת שלך צריכה מצד אחד למשוך גולשים להכנס לדף (CTR גבוה). מהצד השני, אם תגזים ב'הבטחה' של הכותרת, גולשים רבים יחזרו מייד אחורה ויגדיל את הbounce של העמוד. בקיצור, תן את התיאור הכי טוב ומסקרן למה שבאמת הולך בדף.

תגיות כותרת <HEADINGS H1-H6>

תגיות כותרת נמצאות כבר בגוף הדף. הכותרות מסודרות לפי היררכיה מ1-6. תגית H1 היא הכותרת של העמוד ויש לה חשיבות בדירוג הדף. יש לעיתים בלבול בין כותרת H1 לבין תגית כותרת TITLE. הבלבול מובן ולכן אנסה להבהיר מה ההבדל בין H1 לTITLE:

  • מיקום – אחת נמצאת בראש העמוד והשניה חלק מהגוף.
  • תגית TITLE היא תגית 'מטה' (למרות שכשאומרים רק 'מטה' מתכוונים בדר"כ לתיאור).היא תופיע בלשונית וברוב המקרים בתוצאות החיפוש.
  • תגית הH1 היא הכותרת עצמה שתראה לגולש בדף. זה אומר שהיא יכולה להיות שונה מTITLE ולהיות מותאמת לסיטואציה שהיא נקראת מתוך האתר עצמו.
צילום:pixabay

להלן כמה המלצות לגבי כותרות:

  • H1 היא כאמור חשובה מבחינת מנוע החיפוש.
  • H2 ומעלה היא כבר עניין של נוחות קריאה ומבנה נכון של הדף.
  • אם אתה משתמש בH4 ומעלה אתה צריך לצאת להפסקת קפה/ תה/ סיגריה אלקטרונית. כשתחזור, תציץ שוב בדף וכבר תבין לבד למה זה יותר מידי.

תגיות מטה מילות מפתח <KEYWORD META TAGS>

מאד פשוט – מתעלמים מהן (איזה כיף! כמו הימים האלו שלא קיבלנו שיעורי בית בתנ"ך…). אני מציין אותן כאן רק לידיעה כי הן בכל זאת נמצאות שם. גוגל מתעלם מהן כבר יותר מ10 שנים. הסיבה היא שהן היו מקור להספמות.

תגיות אלט <IMAGE ALT ATTRIBUTES>

אלו הן תגיות שמוצמדות לתמונה ומהוות תיאור שלה. ישנם לתגית האלט כמה סיבות:

  • במקרה שהתמונה לא יכולה להיות מוצגת, זהו הטקסט החלופי (יעני אלט-רנטיבי).
  • תגית האלט תשמש גם במקרה של קריאת הדף על ידי קורא טקסטים ללקויי ראיה.
  • גוגל משתמש בתגית בכדי לקבל מידע על התמונה.

את תגיות האלט יש לכתוב בצורה בהירה ככל האפשר שכוללת מילות מפתח. במקרה של עמוד שאין בו הרבה טקסט, ניתן לתאר את התמונה יותר באריכות ולכלול כמובן מילות מפתח.

סיכום ועוד איזה טיפ או שניים

ישנן עוד כמה תגיות שמוגדרות ככאלו, אני מציין אותן כי לעיתים זה עולה כשאלה. למשל תגיות בולד או איטליק. אלו תגיות שעוזרות לחוויית המשתמש. על תגיות קאנוניקל זה לא המקום להרחיב, רק נציין שהן באות לפתור בעיות של שכפול תוכן.

באופן כללי, צריך לזכור שתגיות יעזרו הן לגולש והן למנוע החיפוש לנווט ולהבין יותר טוב מה קורא אצלנו באתר. תגיות גם מקלות על הזחילה של גוגל ומהוות עוד אמצעי לקישורים פנימיים. אני שוב רוצה להדגיש שהדרך לעשות אותן נכון היא לכתוב אותן לפי התפקיד שלהן ולא לנפח אותן במילות חיפוש רבות מידי.

לפני סיום, הנה עוד טיפ נחמד, שתכירו: באתרי תוכן ניתן ליצור מאמרים שכוללים אזכורים לאנשים, חברות, מותגים, מקומות ועוד. זה יתיר לנו להכניס את אותם אנשים, חברות וכו' לתוך התגיות ולהרוויח עוד תנועה מגוגל בקלות יחסית. הרעיון הוא שזו איננה מניפולציה על התגיות מכיוון שהן אכן מייצגות נאמנה את מה שנכתב במאמר (… והוא כמובן נכתב בשביל התגית).

« פוסט קודם
פוסט הבא »
‎מקומונט כפר סבא‎
בעל עסק? מפרסם? מקום זה יכול להיות שלך
– פרסומות –

כל הזכויות שמורות

אין לעשות שימוש בחומרים המפורסמים באתר ללא אישור בכתב מבעלי האתר.
אם מצאתם באתר תוכן המזוהה כשייך לכם ואתם בעלי הזכויות עליו, ייתכן ונעשה בו שימוש עפ"י סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. אנא עדכנו אותנו באופן מיידי על מנת שנסיר את המדיה ו/או נוסיף קרדיט כראוי.
ליצירת קשר: Avihai.Zoomat@gmail.com

האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות
אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!
תגיות
אוטובוס אולם אירועים אור ירוק אושילנד בית חולים מאיר בית ספר בני נוער בעלי מקצוע בריאות הריון ולידה התחדשות עירונית התנדבות חופשה חינוך כלכלה כפר סבא כפר סבא הירוקה מד"א מטרופולין מסעדות משטרה משטרת ישראל נגישות נדל"ן ניצולי שואה נשים סטודנטים ספורט סרטן השד עזרה ראשונה עיריית כפר סבא פורים צביקה צרפתי קהילה קורונה קיימות ראש העיר רפי סער רחוב ויצמן רפי סער שיטור עירוני תאונות דרכים תזונה תחבורה ציבורית תחרות תרבות
האתרים שלנו: תרבוש-פורטל תרבות ונופש למגזר הדתי | המגזר-פורטל חדשות למגזר הדתי | מודיעין | מדינט – פורטל בריאות ורווחה | החדשות הטובות בישראל | רמת גן | בת ים - חולון | גב"ש | יש''ע:שומרון בנימין וגוש עציון | במרכז- לחברי הבית היהודי | לוד | לימודים אקדמאיים בישראל | חדשות ישראל | כפר סבא | נדל"ן
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס